Annons:
Etikettbilder
Läst 1508 ggr
Jalking
2016-03-22 13:57

Common Myna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min favoritfågel alla kategorier, Common Myna. (Brun majna på svenska) Mycket vanliga i Thailand, där de härjar runt nästan som kajor. Till skillnad från kajor låter de dock mycket behagligt och är dessutom duktiga på att härma. De är väldigt orädda och vistas gärna nära människor. Den här fotade jag på min hotellbalkong i Karon Beach i februari. Den fick lite jordnötter i brist på något bättre. Annars tror jag de äter det mesta. Jag har t.ex. sett två såna här fåglar samarbeta för att fånga en gecko (som ändå lyckades gömma sig och klara livhanken den gången). Det är mina bleka ben som är med på fotot.

Annons:
Jalking
2016-03-22 13:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ett "porträttfoto" på min matgäst.

Jalking
2016-03-22 13:58
#2

Sök gärna på YouTube på "common myna" för att höra deras sköna sång och hur de pratar människospråk.

Gurgil
2016-03-22 14:38
#3

Jättevacker fågel Så den kan härma människor. Väldigt spännande

Tjeja
2016-03-22 19:31
#4

Vilken mysig pippi!  😍 Vad kul! Aldrig varit i Thailand själv så har ingen koll på fågellivet där alls.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Taggeman
2016-05-05 08:57
#5

Den liknar väldigt mycket Beostare och båda tillhör familjen starar.
Beostaren hålls ofta som burfågel är en riktig pratkvarn som är duktig på att härma ljud.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Jalking
2016-05-05 11:02
#6

Beostare, fotad i utkanten av Ao Nang, Thailand. Den pratade mycket, men bara på thai så jag har ingen aning om vad den sa eller hur bra den pratade.

Annons:
Taggeman
2016-05-05 11:40
#7

😂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Upp till toppen
Annons: